Så mycket att skriva, så få fingrar

Oj oj oj. Det stormar i huvudet, kroppen och hjärtat. Jag får nog släppa ut en liten ilvind i taget.

Tentapaniken kan vi börja med.

Knekten har åkt, efter ett extra långt, smeksamt besök. Det är dags för ansvarsfull vardag igen, och efter avslutat skolvärv tittade jag in på biblioteket. Skulle bara kika lite på gamla versioner av den kommande hemtentan. Så jag vet vad jag har att vänta. Ansvarsfullt.

Hoppla då.

Tentan består av åtta frågor, varav några är uppdelade i a och b. Högst upp har vår kursledare skrivit:

"ALLA frågor ska besvaras. Svaren bör vara 2-3 A4." Kvickt räknat: runt 20 sidor, minst.

Tittar igen, och konstaterar att jag vid första anblicken inte har en susning till svar på någonting. Inser att jag, som vanligt, inte öppnat kursböckerna. INTE ansvarsfullt.

Min gamla kompis Tentapaniken har anlänt, och tänker stanna i minst två och en halv vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback