Långsamma projekt

Ja, hoppsan. Det har varit jättetyst, jättelänge. Jag gjorde ett klassiskt misstag, började på ett inlägg, hann inte bli färdig och kunde sedan inte skriva något annat innan det blev klart. Nu ska det avslutas, så att nödvändiga tillägg och uppdateringar kan göras.

Det är torsdag den 30e augusti. Tanten sitter halvnaken vid skrivbordet.


Knekten är här, har varit sedan i lördags, och imorgon kommer vår allra Radikalaste Mamma på besök. Därav visst skrivuppehåll. Hoppas ni härdar ut.

Just nu sitter Knekten vid köksbordet och arbetar så fingrarna blöder. Själv stryker jag omkring som en olycklig marskatt och längtar efter nakenhet. Det har blivit en mycket svettig vecka. Vi har knullat så att taxeringsvärdet på de fyra närmsta kvarteren sjunkit med 60 %, hundarna i stadsdelen bredvid ylat avundsjukt och jag fått svårartade knullskador. Om man ser det från den vinkeln så är det förstås rätt bra att vi nu inte haft sex på över ett dygn. Märkligt nog är fittan helt otacksam och vrålar efter uppmärksamhet. Igår hade jag så ont att det var nästan omöjligt att komma. Jag vibrerade i hela kroppen, länge länge precis på gränsen till en riktig jordskälvare, men blev till slut bara arg. Fick ta över uppgiften själv och svettas fram en neslig frustrationsavhjälpare.

Anyhow, anywho.

Häromveckan gnälldes det ju om att jag inte har några projekt på gång. Tydligen var det inte riktigt sant. Lördag lunch, när Knekten redan satt på tåget, ringde Dansbögen, efter en dryg månads tystnad. Jag trodde väl inte att ett par leopardprickiga kalsonger skulle avskräcka honom från allt det här godiset... Väluppfostrad som han är, uppfattade han raskt min sömniga stämma och lät bli att fråga om han fick komma över. Inte för att hans ärende hade behövt förtydligas. Jag meddelade ändå att jag väntade besök, men gärna ville träffa honom, kanske nästa vecka. Smidigt och trevligt avklarat. Han är så smidig och trevlig, Dansbögen. En ideal liggpartner.

Lördag natt landade ett sms i telefonen. Från
Lång. Ja, många av er rynkar säkert pannan i förvirring. Vem är nu detta? Honom har vi inte hört om? Det har ni. I en bisats, i ett inlägg från februari. Historian om Lång är en mycket intressant och något bisarr sådan.

Jag och Rex gled in på skolans pub någon gång... Oj. För ett och ett halvt år sedan kanske? Väldigt längesedan, helt enkelt. Vid baren stod en lång, snygg yngling, som Rex omedelbart paxade. Darn, tänkte jag, men okej. Paxat är ju paxat. Vid en av mina många ölrundor blev jag pickad på axeln. Jag vände mig om, tittade en gång extra och studsade till. Hälsade. Den långa, paxade ynglingen hade jag ju legat med. Kanske tio år tidigare, i Ångeststaden.
 
Det hade helt enkelt slumpat sig så, att ett av mina få riktigt minnesvärda one-nights nu befann sig på samma institution som jag. Tydligen hade han känt igen mig på en tillställning några veckor tidigare, när jag svischat omkring i alkoholens förlovade tunnelseende. Lång verkade vara precis så snygg och trevlig som jag kom ihåg honom och vi spenderade en försvarlig del av kvällen rotandes i gamla minnen. Innan jag gick hem tog jag mod till mig och bad om hans nummer. Någon vecka senare gick vi på en date som förflöt alldeles enligt planerna, fram tills stängningsdags. Då meddelade Lång att han skulle åka hem, att han hade strul med ett ex och att om han inte hörde av sig igen så ville han att jag skulle veta att det inte var på grund av mig. Blablabla. Hångla upp mig för fan.

För kvällen okysst gick jag hem och trodde nog att det var allt jag skulle se av Lång. Visst sprang jag på honom ibland, men mer än en påspringning ville det inte bli. Efter nästan ett år, i december, tog jag mod till mig och slängde iväg ett sms. Något i stil med Det var ett tag sedan, och Ska vi ta en öl någon dag? Svaret var överraskande muntert. Visst ville Lång dricka öl med Tanten. Efter jul och tentor så. I januari blev det öl. Lång ville gärna prata om hur han mindes Tantens kropp och att han verkligen föredrog kurviga kvinnor. Tänka sig. Jag försökte säga något om att jag ju faktiskt var tonåring senast vi sågs. Lång poängterade att han minsann tyckte att jag såg preciiis likadan ut. Plötsligt talade Lång om att han skulle träffa några vänner på ett annat ställe. Ville Tanten följa med? Eh... Det hade bara gått en timme sedan vi beställt in första ölen. En diss? Varför hade han planerat att träffa sina vänner efter bara en timme? Å andra sidan ville han ju gärna prata om min kropp och vad han gjort med den för tio år sedan och dessutom frågade han ju faktiskt om jag ville följa med. Jag beslutade mig för att det inte var en diss. Och meddelade att jag gärna följde med. Då började han komponera ett sms till någon och sade Jag ska bara förvarna mitt ex om att du är med, hon skulle kanske vara där och det är ju inte så att vi är ihop igen eller nåt, men...

Seriöst. Jag vet inte hur ni andra funkar, men personligen föredrar jag att inte få med exet på daten. Jag hann inte riktigt återfå fattningen innan vi redan var på det andra stället, som låg nästan vägg i vägg. Vid baren stod alla Långs polare, och exet. Jag fattade omedelbart att det var hon. Hennes långa, ledsna blickar gjorde slutsatsdragandet förhållandevis enkelt. Jag beslutade mig ändå för att använda en gammal, ofelbar strategi och charmade brallorna av alla Långs kompisar. Så där står jag, mitt i hopen av impade män och slänger ur mig vitsighet efter vitsighet, när Lång säger Nä, nu ska jag gå hem. Jaha..? Förvisso lämnade hans tonfall inga som helst tvivel om att han ville gå själv, men jag tänkte då rakt inte stå kvar med hans skittrevliga kompisar och skitledsna ex. Klockan tio befann jag mig själv, i min lägenhet, behagligt full och obehagligt oförstående. Daten hade inletts klockan sju. Fortfarande hade inte så mycket som en puss utbytts. Jag bestämde mig för att det här var för tråkigt för att vara så krångligt. Lång var nu nedlagd.

Någon tid senare, kanske en månad, trillade ett sms in, sent en torsdagnatt. Jag vill ha dig så mycket just nu. Från Lång. Eh... Vad sa du nu sa du? Du har abrupt avslutat två dater utan så mycket som en nattpuss och nu; Ett bootycall? Jag minns inte om jag svarade, men det blev inget den natten i vilket fall som helst. Ni ska dock för allt i världen inte tro att jag är den som är den. Ett gott ligga tackar jag inte nej till för principer. Lång var upplagd igen. Nästa sms var kanske mitt, kan tänkas. En natt när Radikala Mamman förärade vår kära stad en hederlig bärsärkagång kom Lång cyklandes till Tantlyan. Mitt i hånglandet ringde Radikala Mamman, fullare än vilse, och en tämligen utdragen distansguidning genom trakter okända för alla parter (Vilken kyrka? Hur har du hamnat DÄR!? Jag har inga batterier. Du ska åt andra hållet. Pip, pip! Nej, fortsätt bara framåt. BK, redan? HEUREKA! Knaster.) avbröt tillfälligt svettigare aktiviteter. Lång var så bekymrad över denna vilsna, okända kvinna att han ville skicka ut skallgångsgrupper. Jag ville vänta en liten stund, innan jag kastade mig på cykeln. Och så klev hon in, med hela ansiktet i en BK-påse, damp ner med oss i dubbelsängen och mumlade hejdlösa brottstycken om schlager, heterosexuella bögar och veggoburgare.

Till slut trynade Radikalis på köksgolvet, medan jag och Lång ägnade oss åt sängdestruktion. Träramen blev matt inför våra utsvävningar och gick helt enkelt upp i limningen. Madrassen, Lång och Tanten gick i golvet med ett brak. Aktiviteterna fortsatte i något lutande läge. På morgonen började Lång prata om allt han var tvungen att hinna. Mhm, svarade jag. Här behövs inga ursäkter för att ha bråttom ut på morgonen. Men han stannade, drällde runt i min morgonrock och ville kanske titta på film. I Rexs rum satt hon och Radikalis och väste som vildvittror så fort jag stack in näsan. Ut med honom! Släng ut mannen! Jag ville inte äventyra framtida sängdestruktion genom att allt för bryskt avlägsna liggat, men när han ville erbjuda sin manlighet och snickra ihop sängen igen förklarade jag vänligt och beslutsamt att det kunde jag få hjälp av brudarna till. Mäkta snopet snörade Lång på sig finskorna och gick hem.

Efter den episoden var det nog tyst igen. Han sågs med sitt ex på någon skoltillställning, jag flirtade lite på någon pub, men orkade helt enkelt inte envisas. Vid ett tillfälle började jag och en klasskompis prata om honom och kom fram till samma slutsats. Killen är skitskum. Hon hade haft ihop det med honom över sommaren men inte lyckats få grepp om vad han ville. Lång verkade, i min bok, ha lagt ner sig själv.

I juli ringde mobilen när jag satt med öl i näven på något sunkhak. Lång. Hej, vad gör du? Ehm? Dricker öl, du då? Jag står utanför ditt hus, tänkte komma upp en sväng. Jaaha, men..? Återigen hade Lång hållit sig borta i närmare ett halvår, för att sedan ringa och meddela att han står utanför min dörr. Han fick åka hem, med halvhjärtade löften om att jag skulle höra av mig. Sommaren gick. På väg hem själv efter en misslyckad fest slängde jag till slut iväg ett sms, men han var i Ångeststaden. Och så kom slutet på augusti, en lördagnatt klockan tre. Lång skickar den kärnfulla formuleringen Ligga? Jag lyssnar på när Knekten borstar tänderna och svarar Jag är upptagen. Nästa vecka kanske? Lång svarar Upptagen! Får jag vara med?

Och så var det igång igen. Lång har visst lagt upp sig själv. Igen.

Kommentarer
Postat av: Sus

Å, du är tillbaka! Kul!!!

2007-10-04 @ 09:07:44
Postat av: Tanten

Tjoho! Tre inlägg på en vecka! Duktiga jag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback