En vanlig dag

Idag är en rätt vanlig dag.

Jag försov mig förvisso, det är ovanligt. Skolkade på förmiddagen, det är nästan lika ovanligt. Föreläsaren var rätt tråkig som vanligt. Jag pratade med några men inte så många, som vanligt. Nu är jag hemma och vet inte riktigt vad jag ska hitta på. Som vanligt.

I skolan gick jag omvägar kring Gorillan. Han sade något till mig, och jag upptäckte att hans blick var svår att möta. Han måste märka. Visst måste han märka? Å andra sidan tyckte jag att han måste märka att jag inte var särskilt sugen också. Att jag ville sova. Att hans kyssar var för många, för kvävande, för djupa. Att jag var torr och öm, och att hans ihärdiga händer drog, slet och gjorde mig illa. Och det märkte han inte.

Eller?

Utanför skolan var Lång. Vi pratade hela vägen hem, det var avspänt, fnissigt och okomplicerat. Jag gillade mig. Han var som alltid löjligt snygg, men samtidigt... Inte längre perfekt. Kanske var det därför jag så enkelt kunde gilla mig. Lustigt hur positioner kan skifta, aldrig så omärkligt. Att det kan kännas okomplicerat, när han så uppenbart är vansinneskrånglig. Att jag kan gilla mig med honom, fast han bekräftar så lite.

Att makt och tolkning flyttats från honom, in i mig.

Idag kommer Knekten hem, på fredag kommer han hit. Jag väntarlängtarönskar. Just nu är allt enkelt, glittrigt, rosabubbligt. Stort drömslott målat med luddig pensel. Jag vill så ogärna tänka på att drömslottet tynger stabilt på att jag varit ofrivilligt monogam sedan GorillaIncidenten. Jag vill så ogärna tänka på nästa OtrohetsAffär. Jag vill så ogärna tänka att han kanske aldrig kommer förbi sin svartsjuka, att tigandet och straffandet kan upprepas, igen och igen och igen...

Idag är visst en mansdag.

Kommentarer
Postat av: Therrorese

Gillar din blogg! Du skriver bra!! :)

Postat av: Tanten

Oh, tack Therrorese! Det är ett ruggigt bra namn förresten...
Jag ska försöka bibehålla den standard du nu vant dig vid.
Ses snart!

2007-02-22 @ 19:58:50
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Therrorese

:) Vi ses!

2007-02-22 @ 20:40:40
URL: http://therrorese.blogg.se
Postat av: Maria

Alla i kör "mansdagar har vi allihopa.."

2007-02-23 @ 16:40:07
URL: http://trumpetissa.blogspot.com
Postat av: Tanten

...allihopa, allihopa...

2007-03-06 @ 14:42:39
URL: http://tantens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback