En god dansör

Jag var ju så klart ute på lördagen också.

Eftersom min älskade samboTyrannosaurius just kommit hem från Ett Engelskspråkigt Land, hade vi lovat varandra en utekväll i sambohetens tecken. Två bästisar, mycket sprit, vad kan gå fel? Jag var i sällsynt segt skick efter fredagens myckna vininmundigande. Vid fyrasnåret kom Traktorskan hit med glass, och efter en halvtimme på balkongen började folkölen i kylen kännas allt mer lockande. Jag lurade i både henne och mig ett par glas, som i gott samarbete med sol och det sköna sällskapet piggade upp ordentligt. Framåt kvällen gled jag och Rex i partystassar, spelade hög musik och blandade vindrinkar. Vi beslutade oss för att prova Hypen, ett ställe där jag haft trevligt ett par gånger och som Rex ännu inte lyckats ta sig till. Ganska kort efter att vi kommit in konstaterade hon att det inte alls var i hennes smak. Besökarna är unga och flashiga, inredningen skrikigt ny och musiken monotont rätt. Jag trivdes lite bättre och hade dessutom fått en dansant yngling i blickfånget. Plus att ölen måste drickas upp innan man kan gå vidare. Så klart.

Ynglingen var av så dansant slag att vi kvickt döpte honom till Dansbögen. Det var något fascinerande mjukt över hans rörelsemönster och jag ville väldigt gärna stuffa lite bredvid. Rex hängde stadigt vid väggen och hatade musiken. Jag gungade lite på egen hand. Till slut kom hon upp på golvet och plötsligt stod Dansbögen med sällskap alldeles nära. Det utbyttes blickar, många och långa, och min goda sambo gjorde sig osynlig. Plötsligt stod jag själv med Dansbögen. Vi dansade tyst, bara med varandra, en ganska lång stund. Utbytte några trevliga fraser och jag insåg att jag behövde pyssla om min vantrivandes bästis. Han stod kvar, själv. Vi skulle gå hem, och jag frågade om han ville följa med. På thé. Han stod näranära och förklarade att han var tvungen att ta hand om sina vänner, men att han gärna tog mitt nummer. Jag insisterade på hans, han skrattade, och just när jag skulle gå så stod vi så väldigt nära att vi kysstes. Mjukt, lätt, knappt. Bara varma läppar och tunga, helt kort. Jag gick hem med ett fnitter och ett pirr.

I köket blev det fyllemat och samboprat. Jag höll på att somna mellan varje tugga, men lyckades ändå slänga iväg ett sms med en théinbjudan. Svaret kom kvickt. Vännerna var tråkiga och Dansbögen törstig. Jag skickade adressen och funderade på hur jag skulle göra med Knekten. På sistone har vi ringt varandra mycket på fyllan. Om han skulle ringa och jag inte svara, kunde det bli jobbig stämning både här och där. Jag skickade ett sms och skrev att jag skulle gå och lägga mig. Det var inte hela sanningen, men heller inte en lögn. Jag var onekligen skittrött och hade faktiskt inte fått bekräftelse på att Dansbögen tänkte komma hit. Knekten ville prata. Bara lite. Bara säga hej. Jag försökte avstyra, men ville ju också prata och inte göra illa. Det var så dumt.

Han ringde, den oundvikliga frågan kom. Har du flirtat? Mm. Hur gick det? Jo... Jag insåg att Dansbögen när som helst skulle kunna dyka upp, att jag kunde bli tvungen att avsluta samtalet snabbt med någon form av förklaring. Jag sade som det var och Knekten blev upprörd. Ville inte prata med mig fem minuter innan ett ragg. Så såg jag att jag fått två sms av Dansbögen som stod ute och frös, och alla försök att lugna och laga fick vänta. Det gjorde ont att sluta prata med Knekten.

Dansbögen klev innanför dörren och var lång, snygg och trevlig. Två steg in i hallen var kläderna fortfarande på. Lovande. Thét serverades, vi satte oss i soffan. Pratade länge om hemstäder och ålder, arbete och passion. Min fot vilade mot hans ben. Efter någon timme sade jag att jag var trött, men att han görna fick sova kvar. Han svarade att han också var trött och gärna stannade. Mycket civiliserat. Vi kröp i säng i underkläder, hånglade gott och jag sade att jag är ganska försiktig av mig. Han svarade Jag med.

Det hånglades i en halv evighet. Det var hett, skönt, roligt. Jag blev tvungen att tala om att jag hade mens. Vi hånglade den andra halvan av evigheten. Jag sade att mens inte var ett så stort hinder för mig. Han frågade om det verkade vara det för honom. Vi hade sex. Och, mina damer och herrar, det var strålande. Skönt, kul, ömsesidigt. Hetsigt men inte otäckt, ordlöst och ändå inkännande. Vi somnade slingrigt, sov oroligt. Pratade och kelade på morgonen. Hade sex igen, lika bra. När han skulle gå till jobbet vågade jag mig på att säga det jag aldrig vågar säga. Jag skulle gärna göra det här igen. Han svarade Mm... Jag blev lite snopen och osäker. Du kan ju höra av dig om du är i krokarna. Han skrattade lite. Och gick. Inget Vi hörs, bara Ha det bra.

På kvällen, på jobbet, fick jag ett sms med tack för en mysig natt. Nyss frågade han om jag ville ses idag. Det skulle jag vilja, men imorgon kommer Knekten. I vår deal ingår att man inte träffar någon dagen innan vi ska ses. Nu sitter jag och längtar efter att Knekten ska kliva av tåget och hångla upp mig mot en pelare, med en skön känsla av att jag kan ha hittat en annan man jag kan ha bra ligga med lite då och då. Att jag kan ha skrapat fram en till som inte är ett monster. Att livet kan funka ibland.

Nu återstår bara att få dealen att fungera som det är sagt att den ska. Jag och Knekten har mycket att prata om i veckan. Jag återkommer.

Puss.

Kommentarer
Postat av: My

Tjohoo!!! Och gratulerar till lyckad inhåvning.
Jag vill också ha pirr-i-magen-hångel :-)

2007-04-22 @ 16:16:35
Postat av: Tanten

My:

Mihihi, jag är SÅ nöjd! Jag förtjänade det här. Kvinnor förtjänar bra sex, som den eminenta Rex en gång stipulerat. Ut och ragga någon dag?

Postat av: veggolatte

Shit vad mysigt det låter!! Jag bara ÄLSKAR dansanta ynglingar, blev alldeles sugen på att hitta en egen..

2007-04-22 @ 17:19:22
URL: http://veggolatte.blogg.se/
Postat av: veggolatte

Och så måste jag tillägga..: Gratulerar till ett mycket bra val:)

2007-04-22 @ 17:19:53
URL: http://veggolatte.blogg.se/
Postat av: Tanten

veggolatte:

Tack!! Jag tycker PRECIS som du. Kan de röra sig över golvet, kan man ju hoppas att de kan röra sig mellan lakanen... Hittills har det varit det enda antagandet som visat sig stämma.

2007-04-22 @ 17:22:37
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Pierre

Förlåt. Nu har jag länk till dig!

2007-04-22 @ 17:53:36
Postat av: Lyckliga Han

Att läsa detta var en glädjekick som lyckades höja min glädje från jäättehögt till ännu jättehögre. Bra raggat och världens största gratulationer! Danssugen blir jag också.

2007-04-22 @ 18:04:45
URL: http://lyckligaparetskriver.blogspot.com
Postat av: Maria

Grattis! HALLELUJA! Jag blir så glad när det går bra för dig. För någon. Jag lyckas ju bra bråka om rövsvett med män.. Det kräver väl i och för sig viss talang, men ändå. Och säg mig, för jag föreställer mig att en dansbög har silvrig, tajt, tröja på sig - hade han det? :D hihi.

2007-04-22 @ 19:59:23
URL: http://trumpetissa.blogspot.com
Postat av: Sus

Grattis!!!

2007-04-22 @ 21:26:54
Postat av: Mania

yesyesyes!

2007-04-22 @ 22:12:37
Postat av: Tanten

Pierre:

Nu känner jag mig som en riktig utpressare, men är samtidigt oerhört nöjd att finnas med på din exklusiva länklista. Och du är på min!

Lyckliga Han:

Ja, visst blir man? Jag har dansat mycket i helgen.

2007-04-22 @ 22:15:35
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Tanten

Maria:

Nä, tyvärr ingen lurextopp. Däremot en snygg skjorta.
Män som inte fattar hur otroligt kul bara ORDET rövsvett är, har inget innanför dina kläder att göra. Du förtjänar en redig rövsvettsman.

Sus:

Tack!

Mania:

You KNOW it.
Fråga mig bara inte om hur han röstade.

2007-04-22 @ 22:19:46
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Mania

Äh, vad ska man annars ha borgare till?

"Borgare är som hål i madrassen, är de 5 meter från sängen är de på rymmen..."

2007-04-23 @ 13:42:43
Postat av: Radikal mamma

Jag säger ja-a-a till nya välbehövliga Tant-takter. I övrigt är jag är mållös. Fullkomligt mållös.

2007-04-23 @ 20:23:30
URL: http://radikalmamma.blogg.se
Postat av: Tanten

Mania:

Vältalig som alltid, syster Kamrat.

Radikal mamma:

Jag säger ja, Jaah, JA-A-AH!
(Och nej, ICKE.)

2007-04-24 @ 20:59:51
URL: http://tantens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback