Lång, igen

Som sagt: Lång har lagt upp sig själv igen. På något vis lyckades vi kontakta varandra en gång till, jag tror det var efter ännu en tråkig fest med tidig hemgång, och Lång kom hit. Snubblade in, fnissade med hela kroppen och deklarerade Jag är JÄTTEFULL Tanten!! i en teaterviskning. Vi hade lovat varandra att bara sova. Jag hade ju snusat i flera timmar redan och han var alldeles för dragen för att få upp så mycket som ett lillfinger. Trodde jag. Så vi skedade. Och skruvade lite på oss. Och något pockade välbekant.

Det blev en intressant stund. Lång är uppfinningsrik även under fyllekoma. Inget penetrerande, mest fixig parallellslalom, och efter att han avslutat med fanfar och salut välte han bakåt med benen vikta under sig...

...och somnade. Fötterna krånglade han ut på automatik efter en stund och placerade på huvudkudden, bredvid mitt ansikte. Sedan rörde han inte överhuvudtaget på sig på sju timmar. Själv avslutade jag något smygigare och för egen maskin och spenderade natten med att försöka baxa bort fötterna någon millimeter, vilket visade sig fullkomligt lönlöst. I gryningen klättrade jag över honom och lade mig på insidan. När han vaknade konstaterade han överraskat Skavfötters? Varför då? och jag frågade om han verkligen ville veta. Stora ögon, rekonstruktion och fniss följde. Sedan en re-match av fin kvalité.

Som jag tidigare konstaterat behöver man inga ursäkter för att skynda sig härifrån på morgonen. Tvärtom är jag rätt nöjd med ett tidigt ajöss och dagen fri till utbyte av skvaller med Rexar och Radikala mammor. Ofta behöver man dessutom både sova en stund och hasa runt i slackerpants och gammal svett utan Den Manliga Blicken fäst vid hängröven. Lång är dock av ett chivalereskt släkte och har inte det minsta bråttom att tacka för sig. Han vill sitta i soffan, tassa runt och titta i rummen, läsa artiklarna på kylskåpet och helst diskutera livet över frukost. Jag är något ovan och blir lite stressad av detta beteende. Vi frukostade i alla fall på ett café, där allt kändes mycket bättre. Neutral ground. Det gick faktiskt så bra att vi berättade halvhemlisar och debatterade trygghet och relationer i flera timmar. Lång är en fin kille. Lite för traditionell för min smak bara.

När jag tog en svängom på Rock'n'roll Highschool senast råkade jag springa på honom igen. Lika fnissigt full och väldigt förtjust över min närvaro. Vi kom fram till att ligga, det gjorde vi ju bra. Men, sade Lång. Jag känner att jag inte slickade dig nog senast. Well, svarade Tanten. Vad ska du göra imorgon, förutom det?

Vissa nummer ska man bara aldrig radera ur telefonboken.

Kommentarer
Postat av: Emlan

Härligt att du kommit igång med bloggen igen! =)

2007-10-05 @ 12:57:30
Postat av: Sus

"Ofta behöver man dessutom både sova en stund och hasa runt i slackerpants och gammal svett utan Den Manliga Blicken fäst vid hängröven"
ASG! Det var en fullständigt underbar och golvande beskrivning av precis så som det är!

2007-10-06 @ 11:12:26
Postat av: Tanten

Emlan:
Visst är det! Jag är mycket belåten själv. Men lite luft blir det mellan inläggen i alla fall.

Postat av: Tanten

Sus:
Ja, PRECIS så. Tänk att de aldrig begriper det. Nej, du ska inte stanna kvar för att vara artig, nej, jag kommer inte känna mig utnyttjad när du går. Jag kommer bara känna mig fri. Och bekvämt oduschad utan din vakande näsa.

2007-10-09 @ 18:31:07
URL: http://tantens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback