Nyttan av Snacket

Lördag den 6e oktober. Tanten är i rätt fin form. Lite bakis, lite seg, men i fin form.



Igår hade jag inga särskilda planer, annat än att supa bort några av veckans ångestar (förtydligas inom kort, förf. anm.). Jag och Frk. Blick hade planerat en debriefing-fika som såg ut att kunna mynna ut i både öl och vin, vilket mycket riktigt också blev fallet. Medan jag stod med kajal och spegelmin och Frk. Blick hade locktången stadigt intrasslad i svallet ringde hennes kära Texas på porttelefonen och slog sig ner i köket med ett urval av alkoholhaltiga drycker och stora skratt. Det blev en fnissig, allvarlig och viktig kökssession som efterlämnade tomburkar, urdruckna jägerglas och ett Bergmancitat på väggen. Vid tiosnåret skickade överförfriskade fingrar iväg ett sms till en gammal kändis. Det finns nämmeligen ett och annat som inte har förklarats här på bloggen. Glasögonmannen är återigen högaktuell.

Det såg ju ut som att historian om glasögonen och pirret skulle få ett snöpligt slut i början av sommaren. Tanten, som vanligtvis är en kungsfiskare av rang, slängde iväg ett sms en onsdag natt, trots att hon redan låg ute med ett obesvarat. Onsdagssmset besvarades inte heller och jag beslutade mig för ännu en nedläggning av det tråkiga slaget. Ett tag senare fick jag tillbaka min egen usla mobil efter att Tre kissat på mig i alldeles för många veckor (ja
Snaskefar, även i detta ämne tycker jag precis som du) och gjorde en rutinmässig koll av lite nummer som jag varit utan under lagningen. Det visade sig då att den sifferkombination jag flinkt fiskat fram på eniro för att kunna ligga ute med mer sms än jag borde inte var densamma som den jag hade sparad på minneskortet. Jubel och gamman. Och ett nytt sms till Glasögonmannen, på rätt mobilnummer.

Den här gången fick jag svar ganska omgående, av precis det vaga och oflirtiga slaget som jag kommit att vänta mig av den glasögonbeprydde hetnaden. Eftersom jag starkt upplevde att den smaskigt heta gröten raskt skulle svalna till oätlighet till och med för två så försiktiga katter som dessa om ingen tog tag i saker och ting, skickade jag ett svar med en hångelförfrågan. Glasögonmannen svarade att mys vore trevligt, men att han inte ville ligga. Var Tanten intresserad ändå? Det vet du ju. Ses hos mig om en timme?

Sagt och gjort. Jag lämnade Rock'n'roll Highschool och Långs utfästelser om orala aktiviteter och vandrade hem. Glasögonmannen var lika het som sist och jag var roligare än någonsin. Vi tramsade runt i köket, fnissade i soffan och till slut plockades den rosa tandborsten fram. I sängen pussades vi försiktigt, hånglade hett och bröt mot Glasögonmannens principer. Efteråt kändes det helt plötsligt som att det var läge. Så jag gjorde det. Jag tog Snacket.

Jag sade helt enkelt till honom att jag gillar honom men att jag inte förväntar mig något av honom. Att han känns så väldigt skotträdd. Han undrade vad jag menade. Tänkte. Och höll med. Det blev ett bra prat. Jag ansträngde mig för att sätta de rätta orden på mina tankar. Det kändes som att han gjorde detsamma, om än sparsammare. Innan vi skulle somna frågade jag hur han skulle reagera nästa gång han fick ett sms. Han sade att det berodde på när det kom. Jag skrattade och sade att det inte skulle bli nästa dag.

På morgonen sade vi bara Hejdå, inget Vi ses. Jag somnade om, brett leende. Lördagen förflöt, trevande förfrågningar om kalas besvarades nekande från alla fronter och jag parkerade mig framför TVn med chips och dip. Som vanligt spenderade jag sista stunden innan sovdags vid datorn. Telefonen surrade till. Och hör och häpna god vänner, det var Glasögonmannen.

Hej o tack för igår!
Jag är hemma efter
liten utgång. Hade
knåpat ihop ett sms
t dig, men fegade ur.
Tänkte att du nog
sov o att jag
behöver göra
detsamma. Hoppas
du haft en sån där
bra dag! Kram

Tanthjärtat gjorde en stilla piruett medan det kontemplerade betydelsen av att han, trots sin uttryckta oro, skickade en ihopsovningsönskan redan natten efter. Jag svarade något om att det var synd på urfegningen, att jag sällan somnade innan två om jag inte var tvungen och att han visste var jag fanns om han ångrade sig. Två veckor av diverse aktiviteter (underbara, njutningsbräddade Knekttimmar) passerade innan nästa smsväxling förorsakade samsömn. Imorse vaknade jag bredvid Glasögon(lösa)mannen en gång till. Inte heller den här gången sade vi att vi skulle ses igen. Men det ska vi.

Tänk vad ett gott Snack kan göra.

Kommentarer
Postat av: Snaskefar

Gratulerar, du är värd lite nerförsbacke (i den betydelsen att du slipper trampa så förbannat hela tiden).

Postat av: Soda

Vad kul att du tycker det. Kanns ju som att man sitter mest for sig sjalv och skriver for sitt eget ego. Skont att fa bekraftat att det verklien ar sa ocksa :)

Nu ska jag ta och kolla in Tants blogg ocksa.

2007-10-13 @ 20:44:24
URL: http://hobbesfriends.blogg.se
Postat av: Tanten

Snaskefar:
Vind i håret och fladdrig kjol. Känns fint. Hur går det själv på just den fronten? Uppförs- eller nerförslut? Plattmark?

2007-10-14 @ 21:08:06
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Tanten

Soda:
Jag har till och med läst lite högt för min goda sambo. Om era barns håriga bröstvårtor.

Hoppas kollandet var till belåtelse.

2007-10-14 @ 21:09:58
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Snaskefar

Lysande rubrik, keep on snasking!

2008-02-12 @ 14:33:54
URL: http://snaskefar.blogg.se
Postat av: Tanten

Snaskefar:

You KNOW I will. Även om rubriken återtagit sin gamla form, vet ju du och jag vad det EGENTLIGEN står.

Puss.

2008-02-19 @ 19:57:27
URL: http://tantens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback