Den fördomsfulla relationsanarkisten

Jag har gått och kåtvridit mig hela veckan. Vet inte riktigt vad det är frågan om, men det är mäkta påfrestande. Nu, idag, ikväll, ska det äntligen åtgärdas. Knekten kommer hit.

Somliga av er kanske här höjer ett frågande ögonbryn. Har inte Tanten försökt påstå att hon sysslar med relationsanarki? Hur kommer det sig då att man bara hör talas om ligga i samma mening som Knekten?

Jaa hörni. Hur kommer sig det egentligen...

Pff. Tja, jag kan ju börja med att säga att jag just nu är en usel kärlekskritiker och relationsanarkist. Jag är kär, frossar i det och sysslar med väldigt få andra män än den jag får kärhet från. Skälen är flera.
Förrförra inlägget ger en stor del av förklaringen. Jag har risiga erfarenheter av män, och litar inte på dem i sexuella sammanhang. Litar inte på mig med dem. Men förutom det.

Om jag nu skulle vilja ragga, så är mina arenor förhållandevis få. Klassen är inte särskilt ny, jobbet erbjuder knappast några spännande alternativ och utelivet är stillsamt eller enformigt. Dessutom är jag för tillfället pankare än kanske någonsin. Någon ljusning på utelivsfronten ser alltså inte ut att komma. Mina vänner är samma, deras vänner har jag redan träffat. Nätraggning är obegripligt och läskigt, jag kommer från Heta Linjen-generationen och associerar bara till flåsgubbar och löpsedlar om  våldtäkter. Men nog om de rent praktiska svårigheterna och över till de emotionella. Eller motivationella, kanske.

Här kommer det igen, och nu kan jag inte ens skylla på fylla. Män är puckon. Nä, inte alla män, och inte i alla situationer. Nu pratar jag om män på krogen, i raggningssituationer. De är faktiskt puckon. Kommer en man fram till mig och vill prata är han praktiskt taget körd på en gång. Av erfarenhet vet jag att att artigt prata en stund är att döma sig själv till stalkning för resten av kvällen. Tydligen är artighet one-nightkulturens motsvarighet till en förlovningsring. Ha, du svarade på tilltal, nu är du min! En skräckinjagande majoritet av män som tar initiativ till raggning verkar aldrig ha haft en konversation med en annan människa förr. Den mest grundläggande hövlighet är fullkomligt okänd mark och fina vinkar som: "Jag står här och pratar med mina kompisar och tänker fortsätta med det nu" kunde lika gärna yttrats på arameiska. Lyckas man få fram att man inte är intresserad, efter att vederbörande stått och gjort bort sig en längre stund, är det mycket troligt att man möts av indignation och förolämpningar. Tillmälen av typen "Hora!", "Är du flata eller?" och "Fan vad dryg du är!" är vanligt förekommande.

Detsamma gäller tyvärr ofta även när man själv tar initiativet. Återigen finner jag mig trolovad och skyldig att uppmärksamma mannen ifråga tills kvällen och helst även natten och morgonen är slut. Jag har en gång, för inte så många månar sedan, blivit avsnäst när jag förklarade att jag, trots flirtande och samtal, inte tänkte ta med mig mannen hem just den natten, men att jag gärna bytte nummer för framtida könsumgänge. "Men varför BÖRJADE du då!" Oj, förlåt, jag visste inte att blickar konstituerade ingången överenskommelse. Visuellt kontrakt?

Får man trots allt detta hem en man efter krogen, så är det lögn i helvete att göra något bra av det. Antingen är jag fylleimpotent eller så är han det. Eller så gillar vi helt olika saker. Eller så är liggat helt okej, men han vägrar gå hem på morgonen. Eller så springer han innan man hunnit tacka för orgasmen. Att få en karl att begripa att jag inte vill gifta mig bara för att jag är kvinna och han man, är stört omöjligt. Jag kan säga det om och om igen, men han konstruerar ändå sin sanning. "Jaaja, det säger hon nu ja, men om jag bara gör mig oumbärlig..." eller "Det säger alla brudar, men jag VET hur de är! Hon har slängt p-pillrena i toan och kommer luska reda på morsans nummer medan jag sover." är populära versioner.

Icke att förglömma i detta sammanhang är naturligtvis De Oförbätterliga Snålkukarna. De är en egen sort, just De Oförbätterliga, ofta flankerade av heta brudar, flirtiga men helt ointresserade om man väl kommer fram för att göra något åt saken. Att vänta på att de ska ta initiativet kan verka som en bra strategi, men tar längre tid än skapandet av nya bergskedjor. Här handlar det om förvirring som angreppstaktik. Flirta, var skitpå, ignorera honom nästa gång, var vänskaplig gången efter det och när han minst anar det lurar man ner honom under täcket. Bara för att mötas av ett "Jag tänkte inte att det skulle hända så mycket inatt" och en uppvisning i kalsong- och Tshirtsovning. Denna strategi är dessutom bara genomförbar om man ses ofta, och förutsätter att man har ett enormt tålamod (=sexuell tillfredsställelse på annat håll).

Kort sagt, anledningen till att jag sällan ligger med någon annan än Knekten, trots att vi bor i varsin ände av landet, är att män
a) kan vara läskiga och farliga
b) är alldeles för jobbiga/korkade/institutionsskadade för att jag ska vilja gå hem med dem även om jag låtsas att de inte är farliga
c) snålkukar mig.

Drygt läge. Någon som kan hooka upp mig med en ofarlig, smart, kul, och normalfungerande generöskuk?

För det är väl inte jag som kräver lite för mycket nu?


Kommentarer
Postat av: veggolatte

Nej jag tycker inte att du kräver för mycket. Och jag känner alldeles för väl igen mig i ditt inlägg! Tyvärr är resultatet, precis som du skriver, en katastrofal brist på knull. Suck.

Postat av: veggolatte

Ha det så skönt ikväll förresten:) Jag är grymt jävla avis!!:)

2007-03-16 @ 22:07:37
URL: http://veggolatte.blogg.se/
Postat av: Lyckliga Han

Hoppas kvällen blir underbar. Intressant. Jag ska blogga om den här frågan snart. Vilken fråga? Jo, typ, kolla bloggen imorgon eller så. Det är sprilligt nu. :-)

2007-03-16 @ 22:54:48
URL: http://lyckligaparetskriver.blogspot.com
Postat av: Maria

Mitt problem är att det är mest gamla gubbar som morrar uppskattande.. hrm..

2007-03-18 @ 09:23:48
URL: http://trumpetissa.blogspot.com
Postat av: Tanten

Veggolatte:
Ja, jag måste säga att ditt inlägg http://veggolatte.blogg.se/1173607981_mansfobi.html mycket väl förtydligar vad jag just beskrivit. Jag menar allvarligt talat...

2007-03-19 @ 09:09:10
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Tanten

Veggolatte igen:

Och OM det var förresten... Herredjävlar. Grannarna tvärs över gården låter meddela att gårdagens eftermiddagsorgasm var en solklar tia.

2007-03-19 @ 09:10:55
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Tanten

Lyckliga Han:

Tjoho, lycka till! Jag tycker ni gör helt rätt. Monogami förstör allt för många potentiellt givande relationer.

Hett raggningstips: Ge henne en udda och genomtänkt komplimang ("Jag gillar verkligen dina örhängen. De går perfekt ihop med ditt hår.") och gå därifrån. Hon kommer känna sig sedd, hon kommer tycka att du verkar intressant, och hon kommer uppskatta att du respekterar henne och inte stalkar. Antingen tar hon nästa steg, eller så gör du det, långt senare.

2007-03-19 @ 09:16:43
URL: http://tantens.blogg.se
Postat av: Tanten

Maria:

Hahaha, nackdelen med jazzhäng..!

2007-03-19 @ 09:17:28
URL: http://tantens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback